Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van keesenelly - WaarBenJij.nu Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van keesenelly - WaarBenJij.nu

Auckland

Door: Kees en Elly

15 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

13 januari 2015
We vertrekken rond 10.00 uur van het "Cooks Beach Resort" richting Thames. Daar komen we rond 14.00 uur aan. Na wat gedronken te hebben lopen we naar het water. De binnenzee van de Coromendel en het noorden van Auckland. Daar zien we een hele schare zwarte vogels die bij benadering de vleugels gingen gebruiken. Ook nu hebben we weer een prachtige dag. De route die we reden was heel divers. Dan weer bos, langs steile wanden en dan weer door glooiend gebied.

14 januari 2015
Ons einddoel zal Auckland zijn, maar voor we er aankomen gaan we eerst een Goldmine bezoeken. Dat was nog bij Thames, niet ver van de camping waar we overnachtten. Na eerst nog wat bochten gereden te hebben gaan we door een vlak landschap. Nu kunnen we ook flink opschieten. Wanneer we in Auckland zijn blijken we de camping te hebben uitgezocht waar Hugo en Jasperdina met Jochem en Arjan hun laatste nacht in N.Z. hebben doorgebracht. We proberen het internet maar dat lukt ons vandaag niet. Morgen nog maar eens proberen.

15 januari 2015
We besluiten een dag langer op de camping in Auckland te blijven. Rond 10.00 uur vertrekken we met een bus richting de city om naar de Sky Tower te bezoeken. Deze is 328 meter hoog. Het hoogste uitkijkpunt is 220 meter. Met een lift ben je in een paar minuten boven. We hebben dan een prachtig uitzicht over de stad en de havens. We zien van bovenaf een enorm cruiseschip liggen. Daarom lopen we 's middags nog even langs. We hoopten ook nog naar een sealife aquarium te gaan maar de tijd ontbrak ons. De busreizen naar de stad nam ruim 5 kwartier heen en 6 kwartier terug. Voor geïnteresseerden kijk op www.skytower.co.nz. Inmiddels hebben we gegeten en zitten om 21.00 uur nog buiten, maar we verlangen inmiddels wel naar ons bed. Tot de volgende keer.
Kees en Elly

• 15 Januari 2015 - 16:29

Annemarie:

Ja, er is weer nieuws uit Nieuw Zeeland! Dat ziet er alweer heel leuk uit! In de Sky Tower geweest.. Het moet toch wel een geweldige reis zijn. Hier gaat het ook goed hoor! De feestdagen liggen al weer ver achter ons. Hier wordt inmiddels trompet geoefend! lente en ik gaan een weekendje weg, en daar zien we Caroline Vink ook, bij een gezamenlijke kennis in Ede. Lente is speciale gast bij een avondwandeling in een natuurgebied, dan wandelen we met paarden en honden en met lampionnen... Verder hebben we een hotel in Ede en we gaan naar een soort conferentie op zondag, in Ede. Deze week staat op de lagere school in het teken van schoonmaken. En aangezien we 3 klantjes op school hebben is het een druk weekje. Maar dat komt ook wel weer goed. Heel veel plezier daar en geniet er nog even 2 !! weken van. Liefs uit Hardinxveld

• 18 Januari 2015 - 19:26

Kees En Lydie:

Hallo reislustige neef en nicht
    We lezen regelmatig jullie verhalen, maar nog nooit gereageerd.
    Hier is alles prima. alhoewel Kees nu een oproep heeft van het ziekenhuis. Hij wordt op 26 jan. geopereerd voor een dubbele liesbreuk.
    Maar hij heeft geen klachten, want in de komende week gaat hij nog in actie voor een schilders klusje.
    Keven en Ellen hebben nu ook een huis, waar Kees ook 2 dagen bezig is geweest.
    Hele fijne dagen verder en een goede thuisreis als het zover is.
    Groeten Kees en Lydie