Warm Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van keesenelly - WaarBenJij.nu Warm Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van keesenelly - WaarBenJij.nu

Warm Nieuw Zeeland

Door: Kees en Elly

09 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Coromandel

3 januari 2015
Vanmorgen bezoeken we een farmers market, hier brengen de boeren uit de omgeving hun etenswaren heen om te verkopen. In de middag bezoeken we een oerbos, Grey Bush, dit bos is bewaard gebleven om te laten zien hoe begroeid N.Z. oorspronkelijk was. Daarna zijn we inclusief Jessica, kleindochter van Siets en Ineke, naar de golfbaan gereden. Jessica is 9 jaar en speelt al aardig golf. Wij slaan natuurlijk ook en na een paar slagen gaat het ons ook aardig af.

4 januari 2015
In de middag rijden we naar her Arboretum op Eastwood Hill.
Daar treffen we de beheerder en zijn vrouw, zij spreekt aardig Nederlands. Een prachtig gebied met diverse bomen uit de hele wereld. 'S avonds hebben we een B.B.Q waar ook de zus van Ineke voor is uitgenodigd. 's Avonds nemen we afscheid van Siets want die vertrekt op een tijdstip wanneer wij nog slapen.

5 januari 2015
Wij vertrekken uit Gisborne om 10.00 uur en onze eerste stop is een Wharf bezoeken, dat is een steiger gebouwd in zee waar aanvankelijk de goederen voor het binnenland werden aangevoerd. Nu niet meer nodig want inmiddels lens N.Z. goede wegen. Vervolgens bekijken we een kerkje van de Maori's in Raukokore. Het kerkje ligt aan zee. Inmiddels willen we een camping om te overnachten, dat wordt Waihou Bay camping.
'avonds maken we een wandeling op het strand.

6 januari 2015
De reis gaat verder via Opotiki en nog meer plaatsen naar Te Puke, hier worden kiwi's verbouwd en daar beklimmen we een nep kiwi. Midden op de dag bezoeken we een half uur het strand, langer kan niet, want we willen niet verbranden. Uiteindelijk komen we op een camping die vol lijkt maar voor ons heeft iemand geannuleerd dus kunnen we overnachten.

7 januari 2015
Rond 9.45 uur vertrekken we richting KatiKati, dit is een dorpje waar vele muurschilderingen te zien zijn, dus veel kunst. De volgende stop is in een park waar we even rusten voor weer verder te gaan. We komen om 16.00 uur aan op de volgende camping.

8 januari 2015
We beginnen deze dag met regen, heel veel regen. In de camper is het gelukkig droog. We besluiten naar de Cathedral Cove te gaan. Aanvankelijk vonden we het te ver lopen, maar gelukkig er reed een bus. Daarna was het evengoed nog 35 min. lopen en wel over een zand/grint pad een ook nog heuvel op en af. Uiteindelijk kwamen we bij de Cathedral. Dit is een holte in een immense rots gelegen in de zee. Prachtig om dit te zien. We hadden laag water en konden eronder door lopen. Er was daar ook een prachtig wit strand waar tot onze verbazing veel mensen zaten. Na onze wandeling terug (vermoeiend) konden we weer in de bus stappen die ons naar onze camper bracht. Nu werd het tijd om een camping te zoeken. 's Avonds lopen we nog even naar de Beach waar we prachtige schepen vinden. Deze dag reden we slechts 50 km.

9 januari 2015
Ook nu staan we op met regen maar in de lop van de dag dag wordt het droog. Het lijkt op de dag van gisteren. We besluiten in Coromendel een treintochtje te maken. De zgn. Driving Creek Railway. Dit treintje is ontstaan doordat de eerst N.Z. pottenbakker de N.Z. klei zo goed vond dat hij in de rimboe een treinbaan liet aanleggen. Het was voor ons zeer de moeite waard.
Daarna zoeken we de camping op en kunnen gelukkig nu weer een berichtje sturen.
Vanuit een zonnig N.Z. Wensen we jullie ook veel warmte (van de verwarming) toe.
Groeten Kees en Elly

• 09 Januari 2015 - 11:08

MLFMD:

Hoi pa en ma,

Dat is 'lang' geleden, maar heel leuk weer wat te lezen/horen uit NZ.

Allereerst nog alle goeds en gezondheid voor 2015. Dat was nog niet gebeurd.

Jullie zijn niet stil gaan zitten na het vertrek van HJJA, dat is wel duidelijk. Jullie zien meer dan tijdens de andere vakanties zo lijkt het.

Het was leuk om de familie te verwelkomen op Schiphol afgelopen zaterdag. D was de week daarvoor al volledig 'in de ban' van z'n neef. Die hebben elkaar weer gevonden voor wat dat betreft.

Ondanks de regen, waarover we zo nu en dan lezen, vermaken jullie je goed zo valt te lezen. Voor je het weet staat het vliegtuig alweer te wachten........................

Geniet ervan en zodra het weer kan zullen we Skype weer even openen.

mvg

MLFMD

• 09 Januari 2015 - 11:08

MLFMD:

Hoi pa en ma,

Dat is 'lang' geleden, maar heel leuk weer wat te lezen/horen uit NZ.

Allereerst nog alle goeds en gezondheid voor 2015. Dat was nog niet gebeurd.

Geniet ervan en zodra het weer kan zullen we Skype weer even openen.

mvg

MLFMD

• 09 Januari 2015 - 18:59

Wouter Vink:

Dag opa en oma,

Allereerst de beste wensen voor 2015!
    Dit jaar niet in Nederland het jaar begonnen, maar helemaal aan de andere kant vd wereld.
    Zo te zien hebben jullie het goed naar jullie zin.
    opa, "HEBBEN JULLIE NOG WALVISSEN GEZIEN???!", of nu andere dingen?
    Nog heel veel plezier en tot op het vliegveld in Nederland over enkele weken.
    Dit keer hoop ik wel iemand te zien;)

Gr Wouter (en de rest van de familie)

• 09 Januari 2015 - 22:54

Annemarie :

Lieve pa en ma, wat zijn jullie ondernemend, en heerlijk actief bezig! Het wordt wel een leuk verhaal om te volgen! Grappig dat Jessica ook 9 jaar is, ik dacht jonger.. Jammer dat er af en toe regen is. Hier was er ook veel regen, net herfst, niet koud. De januarimaand is echt begonnen. Half Nederland is aan de lijn en de kinderen zijn eigenlijk weer helemaal in hun element met school. Nog heel veel leuke dagen gewenst!! Groetjes uit Hardinxveld.

• 10 Januari 2015 - 12:46

Gertjan:

Beste Kees en Elly.

Prachtige verhalen!
    Over 21 dagen is die 'wereldreis'voorbij.
    Als jullie misschien een beetje last van heimwee hebben,
    dan is ons advies: niet aan denken!
    Voor je het weet, zijn jullie weer terug en is thuis wel weer heel gewoontjes na alles wat jullie daar in dat prachtige land hebben beleefd!

Wat lief dat jullie aan mijn verjaardag hebben gedacht!
    De kaart ontving ik op 3 januari.. Niet op tijd maar
    dat maakt niets uit. Echt leuk.

Hier gaat alles goed! Op dit moment stormt het behoorlijk.
    Maar vrees niet, wij houden het goed in de gaten hoor!

Groetjes Gerda en Jan