Van South naar North - Reisverslag uit Taihape, Nieuw Zeeland van keesenelly - WaarBenJij.nu Van South naar North - Reisverslag uit Taihape, Nieuw Zeeland van keesenelly - WaarBenJij.nu

Van South naar North

Door: Kees en Elly

24 December 2014 | Nieuw Zeeland, Taihape

22 december 2014
Deze dag bezoeken we Hot Pools in Hanmer Springs. We verblijven daar wel 3 uur. Het water is heerlijk. We zijn in een bad van 41 graden geweest. Je kon nog hoger maar dat hebben we niet gedaan. Het weer was ook geweldig. We vertrokken vanmorgen vroeg en na de Hot Pools was het alweer 18.00 uur, dus zoeken we een camping.

23 december 2014
Vandaag willen we tot Picton komen. Halverwege gaan we ook nog de zee op bij Kaikoura. Daar zien we 2 Spermwahls. Een prachtig gezicht. Ze spuiten water in de hoogte en na een poosje duiken ze onderwater en zien we een grote tail van de walvis. Hierna zie je hem gedurende 45 a 60 minuten niet meer. Ook zien we dolfijnen (moeder en kind) zwemmen. Hele groepen bij elkaar. De pelsrobben laten zich ook weer zien. Dit keer zien we ook Albatrossen, dit keer wanderer Albatrossen. Als ze gaan vliegen lopen ze eerst een eind over water.We zien dit alles vanaf een catamaran. Gelukkig werden we niet zeeziek. De reis wordt hierna vervolgd tot Picton waar we om 18.50 uur aankomen op de camping. Totaal hebben we vandaag 289,5 km. gereden, het was vooral bochtenwerk.

24 december 2014
Vandaag is de overtocht gepland. We rijden om 9.30 naar Picton terminal om op de boot te gaan. De overtocht duurt plm. 3 uur. De afvaart is om 10.45 uur. Om ruim 14.00 uur rijden we in Wellington. Nu nog een aantal uren rijden om mijn oudste broer in Taumaranui te ontmoeten.
Groeten, dit keer vanuit een Mac Donalds. Voor morgen allen goede kerstdagen toegewenst, wij merken er tot nu toe niet veel van.
Kees en Elly

• 24 December 2014 - 19:51

Annemarie:

Haha opa en oma bij de Mac! (Niet uw favoriet he? maar wel wifi!) Wat een gaaf verhaal over de natuur is dat zeg! Heerlijke dagen geweest zo te lezen. U zult zo wakker worden en dan is het bij u kerst! Fijne dagen gewenst. We hopen dat u een goede overtocht en autorit gehad heeft. Onze jongens wilen wel hele dagen met de computer bellen, maar het lijkt ons nou ook niet leuk als u de hele tijd gebeld wordt! Geniet van uw reis en een fijne tijd in Taumaranui! Groetjes van ons allemaal!

• 26 December 2014 - 13:48

De Ridder:

Nu Vinken op bezoek 2e kerstdag. Verjaardag vieren van oma. Leuk de site te zien en de foto's. kaart uit nieuw Zeeland nog niet ontvangen. Vanavond om 21.00 Uur even Skype contact? goede reis verder. Groeten uit een zonnig en winters Drenthe.

• 27 December 2014 - 22:20

Annemarie:

Allemaal gefeliciteerd met de verjaardag van Jasperdina! Een fijne dag gewenst. We wachten af wanneer we weer even kunnen bellen of skypen. Nog hele fijne dagen gewenst!!xxx

• 28 December 2014 - 11:55

Hugo, Jochem En Arjan Vink:

Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van jullie schoondochter (mijn vrouw en onze mama ;)) Leuk dat jullie deze verjaardag met ons meemaken, helemaal in Nieuw Zeeland!