Tamarumui - Reisverslag uit Taumarunui, Nieuw Zeeland van keesenelly - WaarBenJij.nu Tamarumui - Reisverslag uit Taumarunui, Nieuw Zeeland van keesenelly - WaarBenJij.nu

Tamarumui

Door: Kees en Elly

27 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Taumarunui

22 januari 2015
Vandaag gaan we weer richting Auckland. Dit keer zien we donkere wolken en daar komt zelfs wat regen uit. Naarmate we een aantal km gereden te hebben gaat het ook harder waaien. De temp. blijft goed. We besluiten een aantal dagen in een badplaats aan zee door te brengen. Dat wordt er een aan een baai. Zoals ik al zei waaide het hard. De zee deed daaraan mee. Heel veel schuimkoppen, maar op de camping tussen de bomen was het rustig. 's Avonds lopen we nogmaals richting strand, maar heel even want het was er voor ons doen fris. We zien wel wat de volgende dag ons brengt.

23 januari 2015
Bij het wakker worden zien we een mooie blauwe lucht en de wind is gaan liggen, dus strandweer. Daar gaan we voor een half uurtje heen, langer kan niet want dan verbrand je. 's Middags gaan we een strandwandeling maken op een heel breed strand. Het is nl. eb. Op het strand vinden we voor ons doen heel mooie schelpen en die rapen we dan ook op. Of we ze mee naar Holland nemen weten we nog niet. Vandaag hadden we ruim 28,5 gr. We maken jullie toch niet jaloers?

24 januari 2015
Vanwege het feit dat de N.Z.ders dit weekend bankingday hebben wordt het druk op de camping en kunnen we niet langer blijven dus we vertrekken nu echt richting Auckland waar we naar Kelly Tartons (een sealife zoals je in Scheveningen vindt, maar vele malen groter en heel, heel mooi. Via de Tom Tom konden we het vinden. We verblijven daar een aantal uren en na alles bewonderd te hebben (o.a. Pinguïns, haaien roggen en nog veel meer) besluiten we naar een ons bekende camping te gaan in Auckland.

25 januari 2015
Omdat we met Jan (broer van Elly) afgesproken hebben de 26e bij hem te komen nemen we deze dag nog een tussenstop op een camping in Hamelton. Daar worden we door onze buurtjes (Hollanders) uitgenodigd mee te eten. Zij vertrekken n.l. de volgende dag en zullen dan niet meer koken, dus hadden ze voor zichzelf veel te veel eten. Het werd hierdoor nog een gezellige avond en lagen we later dan anders op bed.

26 januari 2015
De laatste trip moet vandaag gemaakt voor we Jan bereiken. Daar aangekomen worden we hartelijk begroet. Deze dag houden we ons rustig.

27 januari 2015
Vandaag kunnen we weer Skypen en dat doen we dus ook. De was kan gedaan worden en 's middags brengen we een bezoek bij een Ned. dame.

• 28 Januari 2015 - 17:26

Gosse:

Toch wel erg stil hier in Zwaanshoek, even bijpraten was er niet bij.
    Maar jullie zullen wel veel te vertellen hebben, dus wensen we jullie een goede terug reis.
    Ja en ik heb natuurlijk elke avond ( bijna nacht ) controle gehouden bij pand
    1035, Dus dat wordt een fikse rekening, dus hoop maar dat er nog wat geld over is.
    Hier gaat het goed.
    Groeten Gosse en Trudy