Mooi N.Z. - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van keesenelly - WaarBenJij.nu Mooi N.Z. - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van keesenelly - WaarBenJij.nu

Mooi N.Z.

Door: Kees en Elly

21 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Paihia

20 januari 2015
Vandaag staan we vroeg op want we gaan op pad met een bus en die zal om 7.30 uur al voorrijden. We gaan naar het noordelijkste puntje van N.Z. Het wordt een mooie tocht van ruim 225 km. Allereerst bezoeken we een Kauribos waar we een wandeling maken en veel dikke Kauribomen zien. We vervolgen de weg en gaan rond 11.00 uur onze fish and shops eten in een rest. Aan een meer. De chauffeur was een Maori en dat lied hij blijken door diverse verzen in het Maori's te zingen. Een gezellige chauffeur. Wij hadden bij de uitleg die hij steeds van de omgeving gaf hadden wij niet veel. Ons engels is daarvoor te miniem. Uiteindelijk komen we bij het noordelijkste puntje waar de Pacific en de Tasmanzee bij elkaar komen aan. Inmiddels wel het heetst van de dag, dus goed smeren. We moeten een wandeling maken naar de vuurtoren, waar we echt kunnen zien dat de 2 zeeën bij elkaar komen. Het weer was geweldig en het zicht daardoor ook. Na dit aanschouwd te hebben rijden we naar de Sanddunes, wat ook geweldig is. Deze liggen aan de Tasmanzee. De bus rijdt dan ook het strand op en stopt bij de duinen. Hier kunnen we met een surfplank van het duin afglijden. Kees heeft dit 2x gedaan en vond het geweldig alleen de klim naar boven was zwaar. Hij haalde zelfs als eerste het verste punt dat uiteindelijk via wat waterplassen te bereiken is. Zijn broek was dan ook nat en vies. Ons was ook verteld dat we schone kleren en handdoeken mee moesten nemen. Na dit meegemaakt te hebben rijden we de Ninety Mile Beach route. Deze gaat over het strand langs alle golven. Echt heel byzonder. Na dit alles bezoeken we nog een Kaurishowroom en dan gaat het richting de camping waar we rond 18.00 uur vermoeid aankomen. Morgen wordt het geen autorijden voor ons.

21 januari 2015
Vandaag zien we geen auto's maar boten. We staan een uur later op dan gisteren en worden voor de camper afgehaald door een busje dat ons naar de boot rijdt. De zon laat zich vandaag niet veel zien wat voor ons niet erg is. De temp. is goed. We vertrekken met een volle catamaran de Bay of Islands op. Het doel is de Hole in The Rocks te zien en eventueel dolfijnen zien zwemmen. Onderweg komen we het cruise-schip dat we in Auckland al gezien hebben tegen. De Hole was prachtig om te zien en er zelfs doorheen te varen. Helaas de dolfijnen lieten zich niet zien. Later hoorden we dat er afgelopen zondag heel veel te zien waren. Op de terugweg laten we ons afzetten bij het plaatsje Russell. Daar hebben we een kerkje bezocht en wat door de straten gelopen en nog een mooi poosje aan het strand gezeten. Rond 16.00 uur zal de Ferry ons weer naar Paihia brengen waar we met hetzelfde busje weer naar de camping werden gereden. Ook nu weer een ervaring rijker.

Groeten van Kees en Elly

• 21 Januari 2015 - 12:17

Ienke:

Hallo Elly en Kees,
    Wat leuk om jullie verhalen te lezen ,jeetje zeg wat hebben jullie veel gezien
    ik heb heel veel op gezocht op internet zodat er een mooi beeld bij kwam,
    Nog even genieten en nog maar niet aan dit koude kikkerlandje denken,
    Kijk alweer uit naar de volgende mail......
    Liefs van mij,
    Ienke

• 22 Januari 2015 - 19:15

Daniëlle En Wouter:

Hallo opa en oma,
    Wat leuk dat u naar de samenkomst van de Tasmanzee en de pacific bent geweest, dat zal vast een mooi gezicht zijn geweest!! Ik had wat foto's op internet gezien en daar zag het er al prachtig uit laat staan in de echte natuur. Het surfen zag er ook heel leuk uit, zal toch wel wat anders zijn dan hier in Nederland op het water;-) Als ik u was zou ik nog wat langer in dat warme weer blijven want hier is het maar koud, we missen u wel hoor. De oliebollen liggen in de vriezer op u te wachten!
    Groetjes vanuit een donker en koud Nederland,
    Wouter en Daniëlle

• 24 Januari 2015 - 12:40

Berdien En Kees:

Beste Elly en Kees,

Wij zijn pas terug van de Canarische eilanden - om een beetje uit te rusten van de jaarwisseling - en het wordt tijd om eens te kijken hoe jullie, nog veel verder weg, lekker bezig zijn. Nou dat liegt er niet om: jullie beschrijvingen doen ons denken aan onze ervaringen in Zuid-Afrika, nu al weer heel wat jaartjes geleden: vroeg op, veel zien (zonder natte broek natuurlijk - Kees, Kees -) en dan
    weer horen dat de dolfijnen nét weer weg zijn als je er eindelijk aan toe bent...
    In elk geval is het nu al een gedenkwaardige reis, lijkt ons zo!

Verlang voorlopig maar niet terug naar huis want het is hier koud en glad en hoewel er heel wat schaatsers staan te trappelen om op natuurijs te kunnen stoeien - en het woord 'elfstedentocht' al weer in de lucht is -, gunnen wij jullie van harte jullie zonnetje en hopen wij dat het ook hier snel wat warmer wordt.

Fijne reis verder en de hartelijke groeten van

Berdien en Kees

• 25 Januari 2015 - 14:55

Nanda & Aart:

Beste Kees en Elly,
    Wat kunnen jullie genieten van alle mooie natuurschoon van Te Areroha(=het land van de lange witte wolk). We volgen jullie met belangstelling en alle plaatsen die je aandoet.
    Jullie hadden het beter dan ik bij kaap Reinga /Maria van Diemen. Het was toen in regen en nevel gehuld en kon weinig zien van de 2 zeeen en de rotsen formatie.
    Helaas ben ik er zaterdag niet om jullie te verwelkomen, want ik hoop dan uit Oostenrijk te komen van de skivelden van het dorpje Arzl.
    Zou zeggen een goede reis straks terug en een behouden aankomst in Nederland.
    We komen een week of 2 later om jullie te ontmoeten. Bel wel wanneer.
    Lieve groet, Aart en Nanda

• 27 Januari 2015 - 15:39

Joke Den Dulk:

Dag Elly en Keesd,

Geweldig dat jullie elke keer een verslag rond stuurden.
    Ik reageer wel erg laat. Een paar keer probeerde ik te mailen maar deed het verkeerd.
    Wat hebben jullie veel gezien en genoten.
    Bedankt voor jullie Nieuw Jaars kaart en natuurlijk wens ik jullie ook een goed jaar en vol vertrouwen verder gaan uitziend naar ooit eens een vredige wereld.

Lieve groeten,

Joke den Dulk