Helder blauwe luchten - Reisverslag uit Cooks Beach, Nieuw Zeeland van keesenelly - WaarBenJij.nu Helder blauwe luchten - Reisverslag uit Cooks Beach, Nieuw Zeeland van keesenelly - WaarBenJij.nu

Helder blauwe luchten

Door: Kees en Elly

12 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Cooks Beach

10 jan.2015
We rijden deze dag weer naar het oosten van de Coromendel. Onze weg gaat via een andere route. We rijden dit keer over een gravelweg. Gelukkig was deze al aardig ingereden. Halverwege bezoeken we een waterval, de Waiau Falls. Via een pad en wat klauteren komen we er aan. Ook dit was de moeite waard. Onze reis gaat weer verder, veel bochten, klimmen en dalen over de gravel. Bij de bochten was het af en toe geasfalteerd. Deze weg noemen ze de 309. Ons doel is de Cooks Beach, daar vinden we een prachtige camping, wel prijzig maar dan krijg je ook wat. We willen nu van het strand genieten en 's avonds in de jaccusie. We moeten wel uitkijken dat we niet verbranden, smeren dus en op het heetst van de dag de schaduw opzoeken. We besluiten hier een paar dagen te blijven. De 11e en de 12e. We vinden prachtige schelpen(of het straks in de koffers zal passen weten we nog niet) Vandaag zagen we ook een prachtige kring rond de zon.
Morgen vertrekken we en waar we uiteindelijk aankomen weten we nog niet. Deze dagen hadden we vrij internet maar hoe het na nu is weten we nog niet. Groeten van de inmiddels bruine Kees en Elly

• 12 Januari 2015 - 10:26

Hugo, Jasperdina, Jochem En Arjan Vink:

Inmiddels zijn wij weer ruim een week thuis en komen we langzaam over de jetlag heen. Vanuit warm naar koud duurt het toch wel wat langer. Maar het komt goed.
    Tijdens onze vakantie hadden we het er over wie van de familie nu als eerste naar Nieuw Zeeland zal gaan, maar het zou zomaar eens kunnen dat wij dat zijn! Jullie snappen vast waarom...
    Fijne reis verder!

• 12 Januari 2015 - 20:43

Ed Vink:

Wij hebben hier iets andere luchten. Vandaag een grijze dag/ momenteel donker en regenachtig. Onze auto was vanmiddag in ieder geval op een zeer zonnig land ingesteld/ de airco had ik niet nodig! Als ik het zo laat zijn wij met enige sponsors de eerste die naar Nieuw Zeeland vertrekken. ..................... De ruit van de bijrijders kant was ingeslagen.......... Een voordeel de zonnebril lag er nog in voor warme tijden ( een voordeel: de auto's van 4 collega's was een zelfde lot beschoren. Stond dus niet alleen na werktijd)

• 12 Januari 2015 - 20:45

Ed Vink: