Gisborne - Reisverslag uit Gisborne, Nieuw Zeeland van keesenelly - WaarBenJij.nu Gisborne - Reisverslag uit Gisborne, Nieuw Zeeland van keesenelly - WaarBenJij.nu

Gisborne

Door: Kees en Elly

02 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Gisborne

30 december 2014
Ook vandaag nemen we een rustige dag. Kees gaat met z'n zwager met een vrachtwagen naar Tolage Bay en Mahia Beach om o.a. ijsklontjes weg te brengen en Elly past op Jochem en Arjan terwijl Hugo en Jasperdina met Ineke de stad ingaan om naar kleren van Canterbury te kijken en te kopen. 's Avonds hebben we een B.B.Q. Bij ons nichtje Susan en haar man Andy.

31 december 2014
Ook nu een rustige dag. We hebben in de tuin gezeten en 's middags zijn H. en J. met de kinderen wezen zwemmen in het zwembad bij Susan en Andy. Deze avond zijn we allen op tijd naar bed gegaan want morgen is het vroeg dag voor H. en J. en de jongens voor hun laatste trip met de camper naar Auckland. Dit is een rit van 6 uur rijden terwijl de stops daar nog bij komen.
Nu gaan wij voor de volgende 4 weken samen op pad.
Wij vieren dit jaar dus geen Oud en Nieuw rond de klok van 12.00 uur in de nacht. Vuurwerk wordt hier ook bijna 's nachts niet afgestoken.

1 januari 2015
Vanuit een zonnig N.Z. Wensen wij jullie allen een goed 2015 toe.
Deze dag gaan Kees en Elly met Siets op pad richting Ruatorie en diverse plaatsen onderweg, teveel om op te noemen. Ook nu weer om ijsklontjes weg te brengen. Voor ons natuurlijk een vreemde nieuwjaarsdag. 's avonds gaan we naar het vuurwerk kijken. Dat gebeurt hier dan vanaf een plek waar 3 rivieren tesamen komen. Het moet uiteraard donker zijn. De start is om 21.30 uur en gaat dan achter elkaar door tot 21.45 uur.

2 januari 2015
Vandaag zal het zonnig zijn. We vertrekken met Ineke en Siets naar de hotpools van Morere. Dit zijn bronnen met mineralen, wel 40 tot 44 graden. Je kunt er niet lang inzitten. Het was wel heerlijk. Daarna reden we naar Mahia Beach waar we diverse bootjes het water in zagen gaan. Hier zien we ook een strand van zwart zand. De rit gaat vervolgens naar Wairoa. Een plaats waar Elly 15 jaar geleden haar tante bezocht. Zij is er nu niet meer, afgelopen 10 augustus 2014 is zij overleden. Wel hebben we haar graf bezocht. De terugweg reden we een andere route en hebben onderweg de Reinga Falls bezocht. Ook dit was prachtig om te zien. Thuis aangekomen besluiten we in de stad te gaan eten.

• 02 Januari 2015 - 10:00

Gerjan:

Beste allemaal,

vanuit een fris maar zonnig Zwaanshoek wensen wij jullie een geweldig 2015 toe.
    Wij volgen jullie reisverslagen en zijn onder de indruk van wat jullie allemaal zien en beleven.
    Nu wat rustdagen inlassen, is denken wij wel nodig. Want zo'n reis is prachtig maar ook
    vermoeiend.
    Bij ons vallen de kerstballen inmiddels uit de boom. Dus dat wordt dit weekend opruimen en
    alles weer naar het oude terugbrengen.
    De buren naast jullie hebben enorm geknald dit jaar dus niet alleen de skyline van Hoofddorp gaf mooie beelden maar ook heel dichtbij.
    Met een paar heerlijke glazen champagne, te veel oliebollen, zelfgemaakte zalmsalade en weer een geweldige Youp van 't Hek doken wij om 02.30 uur ons mandje in.

HAPPY NEW YEAR!

Groetjes van ons....

Gerda en Jan

• 03 Januari 2015 - 13:57

Ienke:

Hallo tegenvoeters.....,
    Wat een verhalen allemaal, en wat hebben jullie het gezellig met elkaar,
    wel een gek gevoel lijkt me ,als je oudejaars avond heel anders beleefd, maar omdat jullie in een heel andere omgeving zijn, zal dat minder merkbaar zijn. Wij zitten hier ook niet in de sneeuw, het wil nog maar geen winter worden, wat mij betreft hoeft dat ook niet meer.

Helaas wil ik jullie toch maar melden dat Henk Coenen op 31 dec. is gestorven, we wisten dat het ging gebeuren ,maar het is goed zo. Dinsdag is de begrafenis en wij zullen er allemaal bij zijn.

Maandag begint de koersbal weer, eens kijken of ik er nog wat van kan.....Heb me met de feestdagen een beetje te druk gemaakt , dat is meteen te merken , maar goed met een paar dagen rust moet het weer goed komen.

Lieve kees en Elly,
    nog 4 fijne weken te gaan ,het zal best wel raar zijn nu met z`n tweetjes, ben benieuwd naar jullie verhalen op het blog, blijven schrijven hoor ...
    Dikke kus Ienke

• 03 Januari 2015 - 14:20

Hugo, Jasperdina, Jochem En Arjan:

Wij zijn weer thuis! Wij hebben het erg gezellig gehad met jullie in de afgelopen 4 weken. Voor de komende 4 weken wensen wij jullie heel veel plezier en voor de 30e alvast een behouden thuiskomst toegewenst.

• 04 Januari 2015 - 16:30

Gosse:

Hallo daar aan de overkant.
    Beste wensen en natuurlijk de hartelijke groeten aan Siets en Ineke.
    Van Ienke weten jullie al van Henk Coenen , hij is heel rustig ingeslapen.
    Jullie kunnen nog even in NZ blijven, want ik heb mijn verjaardag uitgesteld.
    Want een verjaardag zonder de Vinken, dat kan niet.
    Nu verder met zijn 2 tjes, dus achtervolgen is er niet meer bij.
    Het zal wel even wennen zijn zonder Hugo Jasperdina en de kleinkinderen.
    Hier gaat het wel goed. We blijven jullie volgen.
    Groeten van Gosse en Trudy

• 05 Januari 2015 - 11:50

Chantal Hoefnagel:

Beste Elly, het is leuk om vanuit hier jullie te volgen. Namens mij en de oefengroep de allerbeste wensen voor 2015 en nog veel plezier in Nieuw-Zeeland.

Groeten
    Chantal

• 06 Januari 2015 - 09:27

Annemarie:

Lieve familie, we lezen net op teletekst dat er een aardbeving is geweest in Nieuw Zeeland? heeft u er nog iets van meegekregen? Hier gaat het goed. Guido had gisteren zijn kinderfeestje omdat de kinderen vrij waren wegens een studiedag. Vandaag begint bij ons de school dus pas echt. Groetjes en tot horens! Annemarie

• 06 Januari 2015 - 19:44

Greet:

Hallo Kees en Elly
    Net weer iets van jullie belevenissen gelezen
    Dus moet ik ook maar eens reageren
    2015 is alweer een week oud
    Wat zullen jullie veel mooie dingen zien
    En straks veel te vertellen

Groetjes greet