Kerst in N.Z - Reisverslag uit Gisborne, Nieuw Zeeland van keesenelly - WaarBenJij.nu Kerst in N.Z - Reisverslag uit Gisborne, Nieuw Zeeland van keesenelly - WaarBenJij.nu

Kerst in N.Z

Door: Kees en Elly

29 December 2014 | Nieuw Zeeland, Gisborne

25 december 2014
Vandaag vieren jullie allen w.s. Kerst. Nou dit jaar merken we er weinig van. We ontmoeten deze dag wel 2 nichtjes.

26 december 2014
2e kerstdag bezoeken we de Waitoma gaves. Dat is een grot waar we glimwormen zullen zien. Heel apart dit mee te maken. Via een boottochtje zien we wel duizenden glimwormen. Na dit gezien te hebben rijden we naar een Kiwihouse. Hier zien we wel 3 kiwi's. Het moment dat we er waren werden ze gevoederd. Deze beesten leven n.l. 's nachts. Weer een prachtig gezicht. Daarna rijden we weer terug naar m'n broer.

27 december 2014
We vertrekken nu richtIng Rotorua. Ook nu weer rijden we door een prachtig gebied, het Tongariro National Park, met slapende vulkanen. daarna rijden we naar Taupo, waar we een poosje aan het meer zitten en de stad even ingaan. De reis wordt nu richting Rotorua, waar we direct naar de camping gaan.

28 december 2014
Vandaag is het de verjaardag van Jasperdina. Dit wordt gevierd als we bij de geysers zijn. Het Te Puia Thermal Park. Hier zien we modderpoelen die koken en spuitende geysers. We beleven een Maori voorstelling en bekijken hoe de Maori's vroeger leefden. Na hier een aantal uren te hebben doorgebracht rijden we nog richting de stad, waar we voor het vroegere badhuis, een prachtig gebouw, in een park onze lunch gebruiken. Daarna rijden we nog naar het kerkje aan het meer waar we door een raam Jezus over het water zien lopen. Naast dit kerkje is een begraafplaats, nu boven de grond omdat begraven onder de aarde niet mogelijk is vanwege de hitte die uit de grond komt. Vervolgens rijden we ruim 5 uur om mijn jongere broer te ontmoeten in Gisborne. Daar komen we om 18.45 uur aan.

29 december 2014
Vandaag willen we niet in de camper rijden. In de morgen bezoeken we hun dochter en 's middags maken we een rondrit door Gisborne en bezoeken we de zee.

Tot zover, een volgende keer verder,
Groeten van ons bij een temp. in de avond van 25 gr.

Kees en Elly

• 29 December 2014 - 18:24

Annemarie:

Hallo allemaal, nou er wordt hier wel aan jullie gedacht hoor! Wat een spannende verhalen allemaal! We hebben boeken uit de bieb over Nieuw Zeeland, en papa kan ons er ook alles over vertellen. we willen graag weer eenkeer skypen, maar dat moet dan ook maar net uitkomen he? We hebben lekker sneeuw!! Dag Guido en Joel

• 30 December 2014 - 11:26

Ienke:

Hey, Kees en Elly,
    Wat een ervaring doen jullie daar op zeg, zoveel te zien en te beleven...
    lijkt me ook heel raar om daar de Kerst dagen me te ,maken. Ik kreeg een mail van een vriend uit Australie , hij woont daar al bijna 50 jaar , maar kan nog steeds niet wennen aan de warme Kerst daar.
    Op de koersbal ging het goed , was een fijne gezellige ochtend, ik moet jullie de groeten overbrengen van alle koersbal collega`s , nadat ik de groeten van jullie deed. Ze waren blij te horen dat jullie het zo naar het zin hebben en dat het met de gezondheid goed gaat.
    Ik wens jullie nog een heel fijne tijd en een goede jaarwisseling, gek dat jullie elkaar eerder nieuw jaar wensen dan wij...het is hier dan nog middag....
    Lieve groet van mij uit een waterig Nederland.
    Ienke