Great Coast Road - Reisverslag uit Murchison, Nieuw Zeeland van keesenelly - WaarBenJij.nu Great Coast Road - Reisverslag uit Murchison, Nieuw Zeeland van keesenelly - WaarBenJij.nu

Great Coast Road

Door: Kees en Elly Vink

21 December 2014 | Nieuw Zeeland, Murchison

Dag familie en vrienden,

21 december 2014
We vertrekken nu zonder regen om 10.00 uur van de camping in Greymouth. Vandaag gaat de route naar Murchison. Onderweg gaan we bij Punakaiki de pancakes bekijken. Dat zijn platte schijven rots op elkaar gestapeld langs de kust.(het lijken wel op elkaar gestapelde pannenkoeken) We lopen daar een prachtige wandeling en zien in de verte ook nog dolfijnen. Na dit gezien te hebben rijden we door naar Cape Foulwind waar een Seal Colony te zien zal zijn. Hier lopen we ook een route en kunnen pelsrobben met hun kleinen zien liggen en dit keer ook horen. Prachtig te zien hoe het moederdier de jonge laat drinken. We hebben nu zin om naar de camping die ruim 100 km. verder ligt te rijden. Ongeveer 8 km. voordat we camping bereiken zien we nog een hangbrug van ongeveer 1 meter breed, dus alleen voor voetgangers. Deze schijnt de langste van N.Z. te zijn.

• 21 December 2014 - 13:31

Guido En Joël:

ha,
    leuk dat we gisteren hebben geskipet.
    veel plezier verder!

gr,Guido

ha,
    hier wordt veel vuurwerk afgestoken.
    is dat bij jullie ook?
    gr, Joël